måndag 7 mars 2011

Världens tråkigaste måndag


Hade gärna stuckit till Bangkok igen...

Hej på er!

Jag har en känsla av att inte så många av er kommer orka läsa allt detta... Men whatever.

Idag var nog den sämsta dagen på länge... Inget kul hände, det var allmänt tråkigt i skolan och stämningen kändes grå och fel. Jag blir deppigare och deppigare för varje dag som går p.g.a att jag vill ha värme. Och kul. Jag hatar verkligen när livet är tråkigt. När det inte händer någonting, lixom. Jag blir lätt uttråkad, helt enkelt.
För att hålla humöret uppe så läser jag Fokis blogg för att kunna drömma mig bort. Hon fick som hon ville - hon kom iväg till en drömlägenhet, tillbaka till Bangkok. Tänker på låten "One night in Bangkok..." (lägger upp den i detta inlägget bara för att...) Hon har värme varje dag, hon bor i ett fint område, hon lever livet...! Åh, vill ha det som hon ibland asså.
Och vissa av er tycker antagligen inte att jag borde klaga, kan jag tänka mig. "Den här bruden låter väldigt bortskämd" eller "hon borde inte klaga, livet kan ju vara mycket värre..."
Jaja, ni får tycka vad ni vill. Ja, borde kanske inte klaga som lever i ett bra land fullt av säkerhet och glada människor, tjoho. Hmm. Det är nog lite det som är grejen. Jag behöver en utmaning. Jag behöver komma härifrån snart. Jag var ganska nyligen borta, men jag är redan OTROLIGT trött på detta landet och vill ut i världen!!!:D Tur då att jag förhoppningsvis kommer iväg på språkresa i sommar (om jag kan bestämma mig för vart jag vill för en jävla gångs skull, hjälp tack!? Tre veckor på campus i Florida eller fyra veckor hos en hostfamily, som inte tar betalt, utan bara tar emot ungar för att det är kul. Vad ska jag välja?) och kommer iväg till Kina i höst med Lisa och Wera, till Lif :))))) ska bli kul! Men det är ett segt halvår kvar... Ne, mer... Damn.


Ne, ska nog sova en stund så jag kan drömma mig bort från verkligheten en stund. Jaja, helgen kommer att bli bra iaf!

sees

(sorry för det sega, något negativa, inlägget)

:)