tisdag 15 mars 2011

det är OK!

Det finns en sak som jag har lite problem med - människor som inte kan ta emot komplimanger, inte kan tycka om sig själva, etc.
Om en människa ger dig en komplimang - var inte rädd för att tacka då, utan ta åt dig! Och ge komplimanger till andra! Vet ni hur gött det kan kännas ibland? Så det handlar lite om att ge och ta, typ.
Visst känner ni igen er i detta?:
"Shit, vad sjukt bra du är på detta!"
Svar: "Nej... Nej, ge dig..."


Hahah, såhär går det till med mig för det mesta när jag ska ta emot komplimanger:
"Oj Lollo, va du va bra på detta!"
"TACK SÅ MYCKET :DDD"


Hahah, ni märker en viss skillnad va? Vissa blir liksom chockade när jag inte säger emot eller något sådant.
Varför skulle en människa ljuga om att du var bra på något, om att du var snygg eller något liknande? VARFÖR? Här får du en komplimang, det är bara att tacka och ta åt sig! Och det är okej att tycka om sig själv! Man får vara ego. MEN man får hata sig själv ibland också. Ibland har jag sådana där dagar när jag inte ens vill se mig själv i spegeln när jag borstar tänderna. Japp. Men nästa dag kan jag komma på att jag har det ganska bra! Idag, när tanken slog mig att jag skulle till LA OCH Kina i år så blev jag hur jäkla glad som helst.

Jag slänger in lite egobilder! Det är ju inte mot lagen att göra det ;)