måndag 7 mars 2011

Mina yngre år


Jag bara ÄLSKADE powerpuffpinglorna (haha ska det sitta ihop i ett ord? ser förjävligt ut)när jag var yngre. Jag kände igen mig mycket i Bubblan (tjejen i gult hår) och hon var antagligen min idol.


Vem gillade inte Totalllllyyy Spiieees???


Älskade "Dexters Laboratorium"


Var galen i "My Little Pony"


Älskade att lyssna på Aqua!


Lyssnade också en del på A-teens.


Lekte jämt med Barbie!


Jag älskade att leka med Lego Belville. Jag har två, fullproppade, stora kartonger hemma med bara lego.


Jag har precis läst en av mina gamla dagböcker. Jag har haft ganska många, faktiskt. Den jag läste nu skrev jag när jag var elva år gammal.
Jag verkade vara en väldigt glad tjej när jag var yngre. Och ganska självsäker var jag nog också. Lite kaxig ibland, men glad för det mesta och påhittig, fantasifull och skrattglad. Men det jag föll mest för när jag var yngre var just det att jag var så positiv. Ja, jag var faktiskt det! Jag såg ljust på det mesta och skrev om mina bästa kompisar, mina leksaker, skoldiscon... Haha, det är riktigt kul att läsa, faktiskt!
Fast än jag kan se att jag har förändrats en del så ser jag fortfarande i texten att det är jag, och det är också intressant. Och redan då kallades jag för Lollo, dessutom. Fast jag har blivit kallad för det så länge jag kan minnas, iofs...

Ibland saknar jag "den yngre barndomen" när jag kunde ha det kul hela dagarna, leka i mitt gröna och rosa rum med mina leksaker, eller kanske sjunga karaoke på karaokemaskinen jag hade i mitt rum, eller spela mitt favoritspel på datorn - "My Little Ponny." Haha, jag kan förstå att jag var så positiv. Men det är kul att se tillbaka! Jag tackar mig själv för att jag skrev dagbok!