fredag 11 mars 2011

Tsunamin

Ja, det som har hänt idag är hemskt, helt klart. Det är verkligen katastrof i Japan. Jag såg några videos på teven förut hur det skakar ordentligt i vanliga kontor och grejer i Japan. Det såg förjävligt ut! Och en massa människor är döda och skadade. Usch! Jag ger er en liten extra tanke idag.
Detta har även drabbat andra länder, bland annat USA (Hawaii). Det var tydligen inte så jättefarligt borta i Hawaii, men nästan alla invånare sprang upp i bergen och vulkanerna för säkerhetens skull.
Det känns så konstigt... När jag var påväg till Thailand för sju år sedan så höll tsunamin på. Jag skulle dock till andra sidan av landet, så där jag skulle befinna mig hade klarat sig. Men ändå!
Jag var ju i Hawaii för bara två månader sedan, och nu händer detta, så det känns också lite konstigt... Jag har tur, helt enkelt! Jaja, skänk en liten tanke till alla drabbade, för sådant här suger verkligen...