onsdag 2 mars 2011

en härlig kommentar!

Hej alla läsare! Ni är inte hundratusen stycken, men det gör verkligen ingenting. Det är inte det som det handlar om, utan det är att ni finns och att ni är bäst!

Fick en härlig kommentar här på bloggen! Kan vara en person jag inte känner, men jag har mina aningar om vem det kan vara... jaja, jag har ingen aning! Här är den iaf:

Anonym sa...
Hej! När jag såg detta inlägget bestämde jag mig. Jag har tänkt på det innan och det är att du har en sådan livsglädje. Du inspirerar andra människor att tänka mer positivt men ändå konstruktivt! Jag avundas dig som lever det liv du vill, som tar chansen även om risken finns att du skulle misslyckas och som ändå är ödmjuk i allt du skriver. Jag är lika gammal som dig och väljer att gå på den säkra sidan, välja nv, som alla andra, när man helst av allt drömmer om att flytta till LA o börja sin musik-karriär... Vara speciell. Göra precis det man vill. Vad är det då som hindrar mig? Det är vägen dit. Jag vill inte plöja min väg för att sedan inse att det var förgäves. Alla kan inte sticka ut, alla får inte precis det de vill, jag måste acceptera det och försöka hitta något annat sätt att ta mig dit. För jag vill inte drömma mitt liv, jag vill leva min dröm och du inspirerar mig till det! Ta åt dig av berömmet för det är du värd och fortsätt kämpa! Jag vet att du klarar det!! J

Svar:

Hej, J!
Jag vill först tacka dig för den grymma kommentaren! :D Blir verkligen glad! Och jag känner precis så som du skriver - jag vill satsa. Jag tror, tyvärr, bara att människan har ett liv. Då vill jag verkligen ta vara på det och göra det bästa av det! Jag vet inte exakt vad det är jag vill syssla med, men jag vet att det är den estetiska vägen, så jag vet ungefär vart jag riktar mig åt.
Det har även hänt mig att jag har tvekat. Senast här om dagen, faktiskt. Men i helhet så vet jag att jag vill nå min dröm. För tänk om ingen skulle våga ta den risken, då hade vi inte haft grymma filmer, grymma artister etc idag.
Vi behöver läkare, lärare och annat. Så jag tycker det är jättebra att många människor satsar på det! Läkare till exempel, det är ju inte heller helt lätt att bli! Men kultur påverkar oss mer än vad vi tror och det behövs också, och jag känner att det är det jag vill syssla med! Så då tänker jag satsa! Det kan hända att jag misslyckas, men då har jag försökt och då är hälften vunnet!
Du väljer din egna väg, självklart. Det gäller att väga, vad är bäst, vad känns säkert? Känns natur bra så är det självklart bra! Men satsa alltid på det du helst vill göra här i livet, vare sig det gäller små eller stora val. Dina val ska kännas rätt!
Jag har valt samhäll som första val nu, men skolan är "High School" så jag får prata engelska hela tiden, och min stora dröm är att hamna i USA en dag, då vill jag ha bra engelska! Så tänker jag! :)
Men lycka till och kom ihåg alla - tyck om dina val! Känn dig stolt över dig själv! Satsa!