fredag 25 mars 2011

östra sjukhuset...yeah...

Idag trodde jag skulle bli en hyfsat vanlig fredag, men det blev det inte.

Jag har börjat få andningsproblem vid fysisk aktivitet, så skulle besöka en läkare idag för att se om jag hade astma. Läkaren kollade mitt hjärta och min puls, och hon tyckte att pulsen var lite konstig så jag fick göra EKG och blodprov också. Efter det så åkte jag till skolan.
Strax efter att jag kommit fram så ringde både läkare och mamma mig för att förklara att något kunde vara fel med mitt hjärta/mina lungor, så jag var tvungen att åka tillbaka och bli förklarad. Efter det så skickade läkaren iväg mig och mamma till östra sjukhusets akutmottagning, där fick jag genast hjälp. De gjorde en massa prover, tog en jävla massa blod, gjorde mer EKG, röntgade mina lungor etc... Så jag missade hela skolan idag, spenderade bara tid på sjukhuset. Fick dessutom vara försökskanin åt en tjej som precis hade börjar jobba där, så mycket tog längre tid än vad det skulle gjort.
De tyckte att min puls var konstig så jag fick stanna kvar, kolla feber etc.

Sedan så berättade min läkare där att mitt hjärta mådde som det skulle, även mina lungor. De trodde att det kunde varit "hjärtsäckinflammation" eller "lungsäckinflammation", men det var det tydligen inte. De tror att jag har problem med astma, helt enkelt. Så ska få göra fler tester. Men de tycker fortfarande att det där med min puls var konstigt, så de ska "forska vidare" på det.

Jag hade panik hela dagen och trodde att det var något fel med mitt hjärta, så när de berättade att det inte var så farligt så blev jag OTROLIGT glad! Är så lycklig! Kom precis hem och känner verkligen hur tyngden från mina axlar försvann...

Ibland har man tur!!

sees