onsdag 19 januari 2011

språkresor


först vill jag säga att det e roligt att man har fler läsare från utlandet nu :D speciellt från USA, vilket gör mig sjukt glad! hoppas ni läser vidare :D


har nu kataloger från EF, STS och alla möjliga organisationer som ordnar språkresor...
Min språkresa i somras var det roligaste jag varit med om. Tre veckor i Englands riviera - Torquay. Har säkert skrivit en hel del om det innan och det kommer nog mer inlägg om det, haha. Men det var verkligen otroligt roligt. Bo på ett nice ställe (i Torquay får du bo på hotell!), ta hand om sig själv, träffa nya människor och snacka engelska :D
nu är jag inne på att åka till Kalifornien med Emelia! Där besöker man i första hand LA, men får även chans att kolla in San Francisco och Las Vegas! Man får kolla in Universal Studios, Disney Land... ÅÅÅÅH vill så gärna dit! Hoppas det blir av! Mina päron är fortfarande i stadiet där "de diskuterar och funderar", men med lite tjat och sådant så... Jag lovar självklart inget, men när jag berättade att jag ville till Torquay så skrattade dem först, så man vet aldrig vad som händer!

Anledningar till att man borde få åka på språkresa:
*Man mognar som person eftersom att man mest får ta hand om sig själv
*Man förbättrar engelskan (om det inte är Frankrike eller något man åker till, då e det ju franska...) sjuuuuukt mkt!!!
*Man får en massa nya kompisar!
*Man får en oförglömlig sommar
*Man får uppleva roliga utflykter och annat kul.

Åker du för att dricka så skickas du antagligen hem. Gjorde en i England, efter EN dag... smart va...
Tror du inte att du klarar av att vara borta så länge så borde du inte ge dig in i det med en gång.

MEN ANNARS SÅ TKR JAG DET E VÄRT!