måndag 31 januari 2011

lärarna har äckligt mycket makt


conveeeeerse


Fixat till en bild på mig och Wera som jag ville visa upp :)

heej! kom precis hem efter en dag med skola och jobb. Vi fick mer gäster idag, och imorgon ska vi spela in 3D-film, så då lär la ännu fler dyka upp!?

vår lärare (nämner inget namn) klagar bara på mig och min kompis (mest min kompis om jag ska vara ärlig) på lektionen. Enligt Jöns (vi kallar läraren för Jöns nu, vill inte nämna några riktiga namn!) så är det bara hon (ibland vi) som snackar mest i klassrummet och vi är jobbigast och blabla, när vissa faktiskt pratar MINST lika mycket!!! Förstår inte vad Jöns har emot just oss!? Så vi sa till Jöns efter lektionen... Han sa ingenting. Vi fick inget svar. Och det äckliga är att om Jöns inte tycker om oss så kan han sänka vårt betyg om han känner för det. Hatar det. Lärarna har för mycket makt. Vi måste behandla dem som gudar för att få ett bra betyg. Tycker ni att Jöns är okej mot oss?! Bra att man förhoppningsvis kan överklaga sitt betyg till våren om man nu inte skulle bli nöjd!
Lärare ska försöka stötta sina elever och hoppas på att kunna sätta bra betyg på dem. Men det känns ibland som att Jöns bara vill sänka oss. Även personligen. Många av er har säkert samma problem med lärare.

Tur att vissa lärare e bra och att man har goa kompisar...