måndag 10 januari 2011

rädda världen


fina kläder? yes! fin historia bakom varje plagg? knappast!





är detta verkligen nödvändigt?






sitter i min nya mysdräkt!



okej, det va nice att få träffa sina goa polare igen! men "den lärorika anledningen" till att vi går i skolan gjorde inte det hela mycket roligare...
efter skolan så åkte jag in till stan och bytte ut min mysdräkt till en som passar! har på mig den nu, riktigt mysig!!!:D
åh, det e faktiskt lite mysigt att vara hemma igen... sitta på sin säng i sitt varma rum med datorn i knät och bara skypea och chilla med godishamburgare i munnen (så himla gott!).

jag har tänkt på hur sjukt bra det skulle vara om man kunde rädda hela världen. Vara värsta superman. Kunna göra allt man ville. Här är en lista på saker jag skulle velat ändra på (aningen flummig, kanske...):

*Jag skulle se till, om det gick, att fattiga människor i fattiga länder skulle få rent vatten och mat så de klarar sig.
*Jag skulle släppa ut oskyldiga människor ur fängelser (tex i Kina)
*Jag hade stoppat krig och sagt åt alla att de kan mogna och prata om problemen istället för att döda varandra.
*Jag hade skickat määäängder med pengar till cancerforskningen så att de en dag kan bota cancer så som de kan bota en enkel förkylning idag.
*Jag hade räddat djur som blir plågade, bland annat hajar i Asien. Fiskare hugger av deras fenor och slänger sedan tillbaka hajarna i vattnet så att de får en plågsam död. Guh, vill verkligen slå till de där människorna...
*Hade räddat barn som är i barnarbete, eller snarare barnslaveri. Hade bland annat stängt ned Top Shop, eftersom att deras kläder sys av små barn som inte får något för det.

Lite grejer av saker som jag hade ändrat på om jag kunde göra det själv! Finns en hel del mer, men här var lite grejer iaf! ses =)