söndag 10 april 2011

HEMMA FÖR HELGEN...




Heej på er!

När jag kom hem från Sarah igår så tog jag en bloggpaus, som ni kanske såg. Sedan så drog jag in till stan för att se "Never say never", som Lisa bjussade på!
Jag tycker ju inte om Justin så jättemycket, gillar en låt med honom (One Time), men annars så lyssnar jag ju inte på honom. Men man måste inte vara ett fan för att gilla filmen, anser jag! Jag blev faktiskt väldigt inspirerad av honom i filmen och jag blev mer målinriktad! Det är som han säger: Många kommer säkert att trycka ned dig på din väg mot din dröm, vare sig drömmen är stor eller liten, svår eller lätt att nå - man får säkert några negativa tryck iaf. Det har jag fått. Men på något sätt så gör det mig faktiskt starkare, lite känslan: "Jag ska visa dem."
Vissa säger att jag lika gärna kan ge upp min dröm, tänk om jag inte lyckas med det jag vill. Men jag har ett liv och hur ska jag ens kunna ha en chans att nå drömmen, under ett liv, om jag inte försöker? Då har jag inte en chans att vinna någonting.

Det är faktiskt bara människor som står mig nära som säger att jag antagligen inte kommer lyckas. "Satsa mer på NO-ämnen och sådant du kommer att få användning för!" har man hört. Men grejen är den, att jag bryr mig inte om vad någon säger till mig. Det är mitt liv, inte deras. Jag vill bli regissör en dag, eller filmklippare. Utomlands. Och ja, det är att sätta höga krav på sig själv. Men det är för att jag vill. Jag tänker inte ta någon skit.

Jag har tagit skit förut. Tyvärr. En brud sa en gång att jag var tjock, fast än jag egentligen vet (idag) att jag inte är det, så tog jag åt mig - för mycket.
En annan sa en gång att det såg ut som att jag hade puckelrygg. Nu har jag mycket bättre hållning än vad jag hade då, men man blev ändå ledsen.
MEN NÄR DET GÄLLER MINA DRÖMMAR så viker jag mig inte undan så lätt. Det borde ingen göra! Vi är unga och har ett liv framför oss - om man vet redan nu vad man vill satsa på, så är det bara att köra på!

Så Justin, jag håller med dig - Never say never!