onsdag 3 november 2010

Börjar tröttna


Johhny Depp satsade och lyckades... Varför skulle inte jag kunna göra det då?




Nej, nu börjar jag tröttna på alla som ber mig att ta en "säker" väg här i mitt liv.
"Vad vill du gå i gymnasiet då?"
Jag: "Vill gärna läsa media! Eller estet..."
"... Men borde du inte läsa samhäll? Det är ju en säkrare väg! Du borde inte satsa på att komma in i filmindustrin, det är ju väldigt svårt... Typ en på miljonen..."
Jag: "Ja men då får jag la bli den ettan på den miljonen då!

Varför skulle inte jag lyckas? Jag vet att det är svårt. Men om man inte chansar, hur ska man då kunna vinna?
Tänk om jag bara har ett liv och "satsar" på ngt jag inte vill göra?

Jag behöver dessutom inte bli just regissör elr ngt sådant, utan klippare skulle också vara kul! Asså självaste filmindustrin är ganska bred...

Tänk om de människor som verkligen har lyckats hade tänkt likadant som vissa av er? "Satsa på ngt säkert!"
Då hade vi inte haft några bra musiker, skådespelare, författare elr ngt idag! Vi som verkligen tror på oss själva måste la få satsa? För jag tror på mig själv och det utstrålar väl ngt positivt?

Så harre gud - låt mig välja vilken linje jag vill gå på gymnasiet. Det är mitt val. Låt mig få bestämma...