onsdag 27 oktober 2010

MEN HEEJEE


Okej alla barn - det blev strejk för min del iaf x) vi slipper kvarsittning (vår lärare tyckte det va bra gjort av oss!) och vi finns på GP.se, artikel och film! See it ;))))
Alla polarna typ sprang iväg för att strejka, kände mig lite ensam tillslut så hade i stort sett inget större val x) men nu efter känns det JÄTTEBRA! Vi har friheten att så säga och tycka vad vi vill i Sverige. Så låt oss få göra det då också!

Sitter och ska plugga... Ute är det regn och askallt, men det är mysigt att känna sig varm inomhus då =) yes, så funny...

Imorgon ska jag besöka ett gymnasium, det är gymnasiedagen, så...:) lite nervöst, men är inte ensam där borta iaf så det ska bli intressant tror jag ;) tihihihi Lollo börjar bli äldre nu =)))))

Tänk er att ha varit ute i regnet, skakat av köld och haft blöta kläder på er en hel dag, och sedan krypa ned i sitt badkar...<3 Varmt och skööönt... Ska göras sedan! Och jag ska aldrig, ALDRIG hålla på med mobilen i badkaret igen.
Ska skaffa ny telefon till helgen. Behövs ju! Har klarat mig i fyra dagar utan mobil.... Är ganska mkt för en tonåring, faktiskt...


Vet du vad? Det här med yrken... Om du vill bli tex polis, så ska det lixom rysa till i hela kroppen när du tänker på det! Du blir lixom varm inom dig och ler hela tiden! Gör jag när jag tänker på drömyrket! Tror det är rätt då...
För er som inte riktigt vet vad ni vill syssla med så kmr en yrkelista :DDD :PPP hah, bara lite tips, typ...


*Bagare/kock: Om man gillar att laga mat och fixa till det så är det ju en bra grej!
*Musiker: Är du helt galen i musik och vet att du är bra på det - varför inte satsa?
*Designer: Tänk att få använda sin fantasi och lägga ut det över kläder, hus, möbler elr va du nu vill designa =)
*Författare: Att skriva och skapa en egen story e la roligt!
*Journalist: Man får intervjua och skriva =) tror det e intressant, faktiskt!
*Programledare: Tänk er att ha ansiktet utåt för tex ett program och få leda hela showen :D
*Radiopratare: Vem ska snacka mellan alla låtar och så på radio? KANSKE DU?!
*Psykolog: Tänk att du har i jobb att lyssna på en person som ska lita på dig. Här gräver man djupt in i människors hjärnor och tankar.
*Polis: Va spännande asså :D tror man får göra mkt grejor!
*Företagare: Tänk att starta eget företag och få bossa och göra hur man vill med det...!

Lite tips från Lollowood ;) see ya!