tisdag 11 februari 2014

Tog mig en rejäl sovmorgon idag och satt i pyjamas fram till klockan fyra. Sedan ringde mormor och berättade att morfars bästis hade dött idag... Usch... Sådant får mig att tänka på hur viktigt det är att ta vara på tiden man har med sina nära och kära. Att inte ta någon för givet. 

Men nu ska vi inte bara vara sorgliga... Dagen var riktigt kul! Bella fyllde år så vi var några få tjejer hemma hos henne som åt tapas! Många blev vi inte, då nästan alla vi känner har flytt stan för skidåkning och annat... Det märktes även när vi var ute en stund sen, då det var helt tomt på gatorna. Aja, mysigt som tusan hade vi och Bella är numera en glad 19-åring! Sjukt. 

Idag spelades det in film utanför mitt hus. Ett antal scener till en film som ska heta Elden. Det skulle föreställa nyår, så hela vår trädgård blev dekorerad med en massa belysning och enorma lampor ställdes intill trädgården. Eftersom jag var borta under kvällen så har jag inte sett så mycket, men en bil ska ha sprängts här utanför till en scen. Spännande, haha! Nu är klockan två och inspelningen är ännu igång, så parken och skogen här utanför är helt belyst och jag måste säga att det känns rätt kul! 

Imorgon ska jag ta en dag då jag bara chillar hemma. Tror jag. Har inget planerat, i vilket fall. Jo, ett tandläkarbesök klockan 17:50 (...), men roligare än så verkar det inte bli.

Nu ska jag ta på mig pyjamas och krypa ned i sängen! Kanske leta efter någon ny serie...? Vi får se! Lite bilder från ikväll:

Sjukaste maten! Så god! 

Födelsedagsbarnet! 





Lite studsmatta vid Järntorget! Hehe...