torsdag 6 februari 2014

Idag blev det världens kortaste lektion i skolan och sedan stan med Elin. Presentshopping, thaimat och froyo! 

Jag har vart helt grymt lycklig hela dagen. Inatt var jag pigg och hade svårt för att somna. Kollade mailen en sista gång innan jag bestämde mig för att åtminstone försöka... 
Då har jag fått mail av filmskolan som jag har sökt. Det är helt sjukt, jag kom faktiskt in! Lyckan går inte att beskriva. Jag är så glad! 
Man börjar med en ganska basic kurs i 1,5 år och sedan utbildar man sig vidare i en speciell inriktning. Det känns helt underbart!!!!!
Jag får dock se hur jag gör. Jag ska söka en till skola och kommer jag in på den så kommer jag ha svårt för att bestämma mig. Men det kommer att bli grymt, detta! Är så glad! 
Tänkte försöka mig in på UCLA's filmutbildning efter något år också. Där är det sjukt svårt att komma in, men man kan alltid försöka. Tänkte försöka även nu, men var ute för sent, hehe... Annars fortsätter jag med NYFA, LAFS, eller vad det nu blir. Bara jag får syssla med film så är jag lycklig! 
Så denna utbildningen är alltså i New York och LA. Jag får se hur jag gör. Kanske delar upp det. Men jag säger bara det: Jag är så lycklig. Detta ser ut att bli grymt! Jag hoppas det! Jag måste ju iallafall ge det en chans och se om jag gillar det! 

För övrigt så har typ alla treorna fått sina studenthattar nu - men inte jag. Ska ju vara sist med allt, av någon anledning... 

Ska plugga och äta lite popcorn, sedan ska jag försöka somna i tid för en gångs skull. Om det nu går. Kan knappt sitta still. Är så glad!