tisdag 18 februari 2014

Jag är tillbaka i skolan och det skapar blandade känslor. 
Jag är så otroligt trött på det där stället. Skolan. Det innebär inte att jag inte trivs. Det innebär inte att jag är missnöjd med skolan. Men jag har tröttnat... Är trött på att göra samma sak varje dag och aldrig få se något nytt. Det är samma sak om och om igen och jag blir så rastlös så att jag vill smita iväg. Och det är alltid uppgifter och sådant som jag totalt glömmer av som får göras i sista stund och då blir jag irriterad på mig själv... 
Men det är knappt fyra månader kvar. Med en massa helger och donneronsdagar på det + ett till lov. Fyra månader av en skolgång på tretton år är ju ingenting, egentligen. Snart gäller det! Studentmössan kommer strax och jag kan ha hittat min balklänning nu, också...!


Igår fyllde Eliot 9 år! Det är rätt sjukt... Har vi haft honom så länge?! Han känns dessutom som en valp fortfarande så ja, haha... Bäst är han iallafall och han är den bästa hunden man kan ha. Älskar honom så mycket. En sådan lycklig varelse. Så mysig. Så mesig, men ändå så stor. Så omtänksam. Älskar honom! 

Idag blev det lite MJ-konsert i skolan (ettorna är sjukt duktiga!) och sedan bio. Hundraåringen! Sjukt rolig och härlig film, haha!

Nu har jag lagt mig i sängen med halsont. Inte för att äckla, men slem täcker verkligen igen hela halsen, så kan knappt andas... Aja, jag måste till skolan imorgon så jag får helt enkelt knarka halstabletter. 

Gonatt!

Bilder: Eliot och en av hans födelsedagspresenter! (Ännu en gång är mamma fotograf så bilden kan vara något suddig...)