söndag 30 september 2012

Oktober. Det är oktober. Nyligen satt jag på altanen i Sverige, i shorts och bikiniöverdel, och solade. Det jobbigaste man behövde tänka på var myggbett och att inte gå ut med alltför håriga ben.
Men nu är det oktober, så jag kan skutta runt i höstvädret och sjunga October Trees. Men det känns okej! För hösten är mysig! Speciellt när alla löven ändrar färg.

Jag är väldigt frustrerad. Jag har en mobil som knappt vill fungera. Ibland vill den stänga av sig själv en stund, ibland sätter den igång appar av sig själv och så kan det ta väldigt lång tid att skicka sms. Även högtalaren och kameran funkar halvdant numera, blixten etc.
Så när jag då ser människor på fb som ska skriva om sina nya iPhone 5... Då vill jag gråta lite. Borde tänka "jag har en telefon, iallafall", men jag kan inte låta bli att sukta efter en sprillans ny mobil. För det vore inte helt fel.

Ska ge mig ut i det kalla vädret. Slänger in lite måndagshumor: