onsdag 26 september 2012

Hejdå, brorsan

Min brorsa på tjugo bast har skaffat sig en lägenhet i stan. Han flyttar om lite mer än en månad.
Jag taggade verkligen hans flytt, för detta skulle innebära att jag skulle få hans rum, som är ganska mycket större än det jag har nu! Och han är nästan aldrig hemma ändå, ser honom kanske fyra gånger i veckan eller något.
Men nu när han väl har fått den där lägenheten så inser jag att det kommer kännas tomt! Att inte höra någon som smyger upp till köket på nätterna för att rota i kylskåpet. Att inte ha någon att ropa på tjugotre gånger när det är dags för middag. Att inte kunna stjäla huvtröjor från hans garderob... Ja, det kommer ändå att bli tommare, på något sätt. Jag har ju bara ett syskon, och det är Gabbe.
Men jag taggar ändå rummet! Senast jag bytte rum var år 1996, så detta ska bli kul!

Vet ni vad? För en gångs skull så utnyttjade jag verkligen donneronsdagen. Jag pluggade rätt mycket, faktiskt. Jag borde satsa lite mer på det där...!

Ska gå upp nu, men jag slänger in underbara bilder på hundar som jag sett på facebook. Settrarna vet jag vilka det är, den andra la Ellen Degeneris (stavning?) upp. Underbara!