måndag 27 december 2010

Hälsningar från Hollywood :D

HEJ! Ja, nu får jag chans att blogga!!! Detta blir nog ett ganska långt inlägg... Men det handlar om min resa, så läs!!! :D
(PS: Pappas jäkla dator vill inte öppna upp facebook... kul för mig...)

Vi åkte iväg på söndagen, kl 12 typ. Resan till Tyskland gick bra, men därifrån till LA va en förjävlig flygtur på nästan 13 timmar o.O satt dessutom tre skrikande (elr nja, två... en va ganska ok) bebisar framför oss, så fick man sova? Nepp. Hade man växtvärk i benet just då? Japp.

Men efter det så har allt varit bra! Har snart varit här i ett dygn nu =) och nej, jag e inte besviken på LA! Det e riktigt coolt här :DD taxibilarna kör som galningar så det känns som att man är med i snuten i Hollywood. Det finns en massa go amerikanskt snacks...eeheh.... och de bästa kläderna hittar man här, enligt mig ;) Finns ett shoppingcenter precis vid hotellet faktiskt, ser det nu!=)

Var på Universal Studios idag! Såg huset från Psycho, åkte förbi studios där det redan spelades in grejer, såg hajen från filmen, ah "Hajen" då...Helt sjukt! En massa coola saker!
Imorgon ska vi på kändistur, ahhaha, vem har tjatat om det tror ni? Jag? Rätt... Vi har köpt en karta med en massa kändisars namn som man kan se... Tycker synd om kändisarna som har en massa turistbussar utanför husen hela tiden, men jaaa whateva jag måste kolla!!! Vi ska antagligen se Adam Sandlers hus och det gör mig glad, han e en av de roligaste skådisarna som finns, nämligen. Enligt mig, iaf. Så det gör mig galet glad!!! :D
Har gått på walk of fame. Det va nice! Finns två svenskar som har varsin stjärna, faktiskt! Bla Greta Garbo.

Det är ett nice hotell. Gillar mest att det finns en nice kille bakom lobbydisken...!

Imorgon ska vi också kolla musikal och förhoppningsvis kolla in fler studios, bland annat där "Vänner" spelades in och så...! GALET!

Sitter nu och käkar chips (är jag tjock? nä, absolut inte...) och tänker på hur dåligt det är att jag inte kmr åt FB... Ska nog fråga hotellet om de har datorer att låna ut, hehehe...

På Universal Studios så hade de riktig snö på ett ställe, alla var helt galna! "OMG, REAL SNOW!!!" och så hade de snöbollskrig. "Jaaa, snö..." tänkte jag, men oj vilken lycka det var för de andra!

Det finns säkert en massa mer grejer att skriva, men jag vill inte tråka ut er, så Lollowood i Hollywood tackar för detta inlägg och det dyker nog upp fler. Kan inte ladda upp bilder nu, tyvärr. Men jaa titta förbi snart igen :D ses!