fredag 25 juli 2014

Låt mig klargöra en sak: Jag går en filmutbildning för att lära mig. Bara för att jag är intresserad av film så innebär inte detta att jag redan kan en massa, vilket vissa tror. Det var någon som blev förvånad över att jag ska plugga film och inte ens äger en filmkamera. 
Jag kan inte använda avancerade program där man klipper, jag kan inte rabbla upp en massa olika filmkameror, jag känner inte till varenda regissör i världen... 
Men måste jag kunna det? Jag vill ju gå denna utbildningen för att lära mig. Många är självlärda och lägger ner all sin fritid på att lära sig ännu mer. Många får jobb för det också. Men jag har mest lagt ner min tid på musik, främst för att jag faktiskt läste det under gymnasiet. Men sedan så insåg jag att film kanske är min grej och att jag vill ge det ett försök, för det verkar hur roligt som helst! Men jag tycker att det är smart att gå en utbildning, eftersom jag har mycket att lära. 
En person som vill bli advokat eller domare kanske inte kan alla lagar utantill bara för det. En som ska plugga till läkare kanske inte kan alla sjukdomar utantill? Jag vet inte, men det vore väl onödigt att plugga film om jag redan kunde en massa? För att få ett jobb inom filmindustrin så krävs ju en hel del kunskap och den tänkte jag skaffa mig nu under dessa tre åren, helt enkelt. Och jag är supertaggad. När jag är med familjen eller med kompisar så brukar jag kunna ta en paus från alla dessa tankar, men så fort jag är ensam så kan jag inte sluta inse att den största resan i mitt liv sker om knappt två månader. Mina rumskompisar verkar vara hur sköna som helst och denna utbildningen verkar vara sjukt spännande!