tisdag 9 juli 2013

Lisa och Matte kom förbi igår. Vi kollade på en film från en gammal pjäs vi satte upp under mellanstadiet. Några av de vuxna hade filmat och klippt ihop en film av det. Underbart! Det är ganska underhållande att se hur mycket man förändrats sedan man var tretton år. Men samtidigt så var jag mig lik, på något sätt! Kul var det, i vilket fall. 
Lisa sov över, men satte klockan på 6:00, eftersom att hon skulle åka iväg till jobbet. Nu har jag lite problem med att somna om (nej, Lisa, det är verkligen inga problem. Annars hade jag inte bett dig att stanna!), men jag tänker mig att jag somnar lättare ikväll, helt enkelt! 

Solen skiner och det härliga vädret verkar faktiskt fortsätta lite till! När den svenska sommaren ser ut såhär så är den faktiskt underbar. Sedan så regnar det ju såklart ibland (you don't say...), men att det regnar då och då hör också till den svenska sommaren lite. Fast det finns en gräns och den var verkligen nådd innan denna veckan... 

Idag ska jag fika med tre härliga tjejer i stan! Ska också hinna kolla affärer, kanske köpa mig en glass, se när mina kompisar har en liten spelning i stan (dom jobbar alltså med att spela musik i stan varje dag. Kan vara det roligaste sommarjobbet jag hört talas om!? Och nej, det är inga vanliga gatumusikanter - utan dom får riktig lön för detta. Awesome), etc. På kvällen ska jag träffa Melonerna. För dig som inte vet vilka melonerna är så ska jag förklara: Melina, vilket ger oss ordets första bokstav - M. Sedan Elin. Lollo. Oliver. Sedan Markus. "Det blir ju melom..." Ojdå. Då tar vi hans efternamn istället, som börjar på N. Dadaaam! Vilket fint namn vårt lilla gäng fick. 
Jag vet inte riktigt vad vi hittar på, men jag har en grov känsla av att ordet "bada i havet" kommer att komma upp som förslag... 


Vill tipsa om Envys nya singel. Har lyssnat lite på Envy innan, men denna låten är oslagbar: