tisdag 9 juli 2013

Jag känner för att kritisera i detta inlägget och tänker faktiskt göra det lite! Någon kanske känner sig träffad, men så är det. Okej: Jag har vart med om detta, så sjukt många gånger, med rätt många olika människor, faktiskt - att man blir dissad i sista stund. Man bestämmer för att ses och hitta på något. Man anpassar sig efter den här människan/de här människorna och tackar ibland nej till andra kompisar eller event just för att man redan lovat. Men sedan när tiden närmar sig då man ska ses - då kan antingen personen inte längre, eller så hör den inte ens av sig. 
Vi alla har säkert gjort så någon gång. Jag har gjort det förut, men jag tycker inte att det var okej av mig. Ibland måste man dra sig ur saker i sista stund i nödfall och sådant, men så fort jag inser att jag inte hinner göra det som jag lovat - då försöker jag att höra av mig så fort som möjligt, så att den/dom jag ska träffa inte sitter där ensam i sista stund och inte har något att göra - utan istället får reda på det i tid och hinner skaffa sig en plan B eller något istället. Dina handlingar ska ju inte gå ut över andra...
Och jag säger det igen - jag har gjort detta själv och i detta inlägg pekar jag verkligen inte på någon speciell, utan jag snackar verkligen i allmänhet. Jag tycker att man får anpassa sig mer och bry sig om andra. Det är inte så svårt att förklara snabbt i ett sms hur det ligger till, liksom... Tycker att vi alla borde tänka lite extra på det. Faktiskt! 

Nu är jag hemma i stan och väntar på att Lisa ska komma hit och underhålla mig! Har värmt en pizza i ugnen och med mina kökskunskaper så blev den självklart bränd... Men ganska god, ändå! Ha en härlig kväll!