måndag 29 juli 2013

Imorgon åker jag hem för resten av veckan. Ska bli skönt, samtidigt som det alltid gör lite extra ont i hjärtat att lämna detta stället. Ska hit snart igen, men bara i några dagar. Det är ett tag kvar tills skolan börjar, men man börjar ändå märka att det hela börjar dra ihop sig. Jag gillar det inte. Jag har ärligt talat lite ångest. Skolångest. Men det är jag säkert inte ensam om, haha...

Ska träffa Bella och saknade Hille imorgon en stund, så fort jag kommit hem! På kvällen ska jag vara med Lisa. Allt kommer att vara som vanligt. Jag springer över till Lisa så fort jag hinner och hon springer över till mig. De flesta av mina kompisar bor mot stan, eller åtminstone en liten bit bort med spårvagn och bussbyte. Men Lisa bor en minut bort - och det är så himla härligt! Nu var hon borta i ett år, men hon är äntligen tillbaka och allt är redan sig likt, förutom att hon numera kan prata som en himla amerikan (ja, jag är avundsjuk) och har blondare hår. Annars, så!

I min bok jag läser nu så får man en del härliga musiktips som får mig att återupptäcka 80-talsrocken. 80-talet var helt seriöst den tiden så bäst musik skapades. Vår generation har svårt för att ge den en chans, men är man öppen för det mesta så borde man verkligen lyssna på det. Det är någonting med de där melodierna och de härliga syntharna. Mycket av dagens musik är rätt så melodilös och handlar rätt ofta om hur sexiga alla på dansgolvet är. Så snälla, säg inte att 80-talsmusikens texter är cheesy eller ytliga - lyssna bara på dagens dunka dunka, liksom...

Gonatt!