onsdag 3 juli 2013

Jag ska vara svensk och skriva av mig lite om vädret. Ingen kan väl egentligen hjälpa att det regnar hela tiden här borta. Men jag känner att jag bara MÅSTE skylla på någon, för jag blir så irriterad!? Hur svårt kan det vara att ge oss lite sol?! Lite värme!? Det är det vi begär! Inte mycket mer, faktiskt... Usch. Är så glad över att jag åtminstone har en garanterat solig vecka i Grekland innan sommaren är över... 

Idag har jag och Sosso tagit en promenad runt (nästan hela) ön, glott på film och Scrubs, hittat ett gammalt spel som vi spelade, dansat till gammal musik, etc. Imorgon tänkte vi hoppas på bättre väder så att vi kan vara ute mer, ta en kaj innan vi lägger oss, kanske hoppa in någonstans och ta ett glas och helt enkelt utnyttja det faktum att vi är extremt coola 18-åringar denna sommaren. Att vara arton är underbart. Dom flesta säger att det inte är en big deal, men jag går runt och tror mig som fasen och leker vuxen (fastän jag är långt ifrån vuxen och fick ringa pappa två gånger idag för att ta reda på hur både ugn och diskmaskin här borta funkade...). Alltså, det finns detaljer som får mig att inse att jag egentligen har en lång bit kvar att gå tills jag är vuxen. Jag gillar inte ens kaffe. Inte öl. Kan inte ens svälja tabletter. Vågar inte köra bil med manuell växellåda. Men att leka vuxen - det går ju bra!

Dags att sova! Gonatt gonatt!