tisdag 22 maj 2012

Jag är en hjältinna

Tänk att jag klarade av att räkna matte idag i cirka fyra timmar. Okej, så det var ju tusentals fler ungdomar som gjorde det där provet idag... Men måste säga att jag är stolt över mig själv. Fast än provet kanske inte kommer att gå så bra så har jag nu gjort vad jag kan och ja...! Vad mer kan jag säga? Det är skönt att det är klart!

Men alla tuffa hinder för veckan är inte avklarade ännu. Jag tror det blir värre imorgon än vad det var idag... Som sagt så har jag dålig kondis + astma, dessutom världens sämsta lokalsinne. Gissa då vad man inte är särskilt bra på? Precis, det är orientering. En dålig kombination för min del. Kommer säkert tappa bort mig i skogen. Några dagar innan jag skulle börja gymnasiet så var min största rädsla att behöva orientera med en klasskamrat som skulle tvingas se hur dålig jag är på detta. Nu känns det dock inte lika hemskt när jag känner mig bekväm med mina klasskompisar och kan bjussa lite... Men snälla, döm mig inte för att orientering inte är min starkaste gren...

Gissa vad jag har köpt idag! Något jag velat ha i ca ett halvår... GRÖNA CONVERSE! och ja, jag hade gröna innan, men dessa är de gräsgröna som man ser i skoaffärernas skyltfönster. Så snygga!

Ska nu sova. Ni har väl lyssnat på Adam Lamberts nya album, som sagt? Hoppas det...! Nu, en bild som jag hittade igår! Tror jag ritade den i fyran eller femman. Och jag har fått höra att jag inte kan teckna?!