söndag 27 maj 2012

Finns inga regler för en "stil"

Ligger i min säng halv tolv på natten (vilket man brukar göra kvällen innan måndagar, antar jag...) och känner mig allmänt tjejig som ligger här och läser Solo. Jajemen. Ni som läst/läser den kanske vet att Calle Schulman har det "sista skriket" i tidningen. Läser Solo ibland och tycker ofta att det är intressant! Men idag så blev jag bara irriterad... Han snackar om stil. Jag tyckte det kändes bra när jag läste rubriken, men sedan när det stod skit om tex Juicy Couture... Jag är inget fan av det märket, men har lite grejer därifrån. Tex deras myskläder... Så grymt sköna! Och rätt snygga, också! Färgglada, sköna grejer! Bara för att många gärna använder Juicys grejer så innebär inte det att det är nått fel på något sätt... Kan hålla med om att jag kan känna mig (nästan lite fånigt) irriterad när jag ser ett tjejgäng som alla har uggs (i varma LA i somras hade man det ihop med sin bikini...) eller ett gäng på tjugo pers som alla, ALLA, har vita converse - MED MERA. Viss saker blir grymt uttjatade. Men det här med converse, tex... Snyggaste skorna ever. Hade inte 80 % av Sveriges befolkning haft helvita chucks, så hade dom funnits i min garderob. Men eftersom jag jämt ska gå emot alla supertrender så äger jag inga helvita.

Juicy dock, det används inte alls av lika många här i Sverige. Och dräkten är ju snygg! Så tycker man att den är snygg, så köp köp köp! Tycker man att de vita conversen är snygga så köp, köp, köp! Lyssna inte på mig och Calle - man får köpa vad man vill. Bara för att vi går emot vissa trender så betyder inte det att du måste göra det. Fritt land här uppe!

Och jag känner att hela texten blev allmänt flummig och nu kanske du inte fattar vad jag försöker få sagt. Blev kanske mest sur över att han skrev skit om Juicy. Men vare sig du köper populära, vita converse eller en fyrkantig kjol med ankor på så ska det ändå vara något som känns rätt för dig. Sluta tänk trender hela tiden... Läste idag i en tidning att converse börjar glida ut... Tjena, jag har använt converse sedan jag var elva år gammal och här har du en 17-åring som bara älskar dom mer och mer.