söndag 23 december 2012

Okej. Så det naturliga är det vackraste, jag fattar. 80% av alla killar tycker inte att man ska ha för mycket smink. 80% av alla killar tycker att man ska ha långt, naturligt hår.
Har faktiskt provat detta. Men jag såg inte klok ut. Såg ut som en ängel. Och jag är långt ifrån en ängel... Slänger in bildbevis här nedanför.
Insåg senare att man måste prova sig fram. Testa olika stilar.
Jag struntar i om jag har för mycket smink runt ögonen. Jag struntar i om min sidecut inte är det killar är ute efter. Jag skiter totalt i om mina tröjor sitter för tajt runt halsen. För ärligt talat, man kan inte ta tag i resten av världen innan man kan ta tag i sig själv och vara nöjd med den man är. Och stilen jag har nu är jag sjukt nöjd med! Har hört en hel del gånger från olika människor att jag har för mycket smink på mig och att jag borde köra på den naturliga stilen. MEN om jag nu gillar att ha mycket svart runt mina ögon? Det har man kanske inte tänkt på? Så nej, tack. Jag kanske passar utan smink, vet inte riktigt. Men det spelar ingen roll. Jag kanske passar i en prickig långklänning också - men jag skulle aldrig vilja ha en.

Så skippa tjatet. Det finns en anledning till varför man gör som man gör. Och jag gillar det jag gör. Hoppas att du känner samma med dig själv.
Och huuuur många bilder har man inte sett nu på killar som säger/skriver "du är fin som du är, bort med sminket!" Och sådant. Tycker du inte att jag är fin i mina val så får du la titta vidare då, helt enkelt. Jag gör som jag vill - och det beror INTE på osäkerhet. Punkt.