måndag 18 augusti 2014

Jag är riktigt arg. Förbannad. Så missnöjd över hur världen ser ut idag. Varför har vi inte kommit längre!? År 2014!? 
Varför finns Jihadiströrelsen (stavning?) IS? Jag hatar denna grupp människor och blir så arg så att jag vill rycka av mitt hår. Hur kan människor i världen bara sitta och titta på när detta händer? Finns det verkligen inget vi kan göra? 

Och jag förstår inte varför så många av oss i Sverige (och andra länder i Europa) har blivit så främlingsfientliga? Vi är en värld tillsammans och vi borde verkligen inse det någon jäkla gång. Jag skiter i hur naiv jag låter, för hur svårt kan det egentligen vara att visa männskor respekt och inse att vi är olika, men att det kan vara bra? Måste alla vara likadana? "Det är inte riktigt så enkelt...", kanske någon säger då. Min fråga är om det inte är människan som ska göra allt så himla komplicerat - genom att inte visa någon respekt! 
Fy, jag hatar denna världen så otroligt mycket nu. Vi behandlar varandra som skit. Då snackar jag även om djur, som också är levande varelser. Kanske inte alltid samma intelligens som en människa har, men fortfarande ett liv som är värt att leva? 
Djur lider som f*n för att det ska kunna bli billigt käk - som vi faktiskt köper sedan. Jag har tyvärr hunnit äta kycklingar från KFC innan jag hade någon aning om vilket förjävligt liv deras oskyldiga djur har innan det blir mat av dom. Jag blir så arg. Så jäkla arg. 
"Aja, vi är så fantastiskt oskyldiga här i Sverige iallafall och håller inte på med sådana dumheter... Alltid något!"
Öh. Vi är inte så fantastiska. Vi säljer ju för tusan vapen till andra länder. Behöver jag säga mer?

Vi lever i en värld som är otroligt blandad. Det finns många fina varelser på denna jord och det uppskattar jag. Men det finns alldeles för mycket ondska och jag vill inte leva bland det! Jag tål det inte! Varför ska man ens skapa fler människor till denna värld? Den håller ju inte?


Jag har en dröm och det är att bli en riktigt grym filmproducent. Jag ska satsa en stor del av det hela på att göra dokumentärfilmer för att visa världen hur det egentligen ser ut överallt. För vissa är så blinda. Även jag, ibland. För jag kan inte sova om nätterna när jag har sett på TV-nyheterna. Som ikväll. Ska människan behöva gå runt och må dåligt, när det inte ens är nödvändigt?