söndag 17 augusti 2014

Idag är jag riktigt trött! Känner mest för att ha en dag då jag bara tar det lugnt och chillar, men det är ju kaninfest ikväll och det blir nog kul! Kan ta det lugnt under dagen istället. 

Har iallafall satt ihop en liten lista på saker som jag har börjat rådigga på senaste. Man får intresse för nya saker ibland och nu ville jag helt enkelt lista lite:



Avokado: Herregud, hur gott är inte detta?! Har inte trott att jag gillat det innan, men sent i våras så fick Bella mig att prova och nu är det det bästa jag vet! Detta ska man dock inte äta för mycket av, då magen vill ha en lagom mängd av detta! 


Foster The People: Det finns så otroligt många bra låtar med detta bandet! Speciellt "Best Friend", det är en klar favorit som jag precis har upptäckt. 


Cupcakes: Jag älskade det när jag var liten, men sedan åt jag det för ofta och tröttnade... Men så fick jag en bok i studentpresent med en massa recept på cupcakes och då kom kärleken tillbaka!


Pyssel: Precis som med cupcakes så älskade jag detta när jag var liten. Jag och Lisa kunde pyssla ihop i flera timmar utan att vilja ta en paus, men när jag blev tonåring så försvann det lite. Nu är det dock tillbaka och jag är väldigt sugen på att göra egna armband! 


Inredning: Nu när jag faktiskt ska flytta hemifrån så har jag gärna kollat in ikea.se lite då och då och jag har redan hittat prydnadskuddar som jag vill ha! Inredning kan nog vara riktigt kul, se bara på den grymt coola toaletten här nedanför!?


La Roux: Lyssna på hennes nya album, riktigt grymt! Ett stort plus för det coola omslaget också. 


Nutella: I takt med att jag blir äldre så blir nutella även godare. Jag köper nästan aldrig hem nutella längre, för jag är på allvar rädd för att jag ska bli beroende på en riktigt ohälsosam nivå... Men då och då ska man ändå få i sig lite nutella, det är ju så gott!?


Kycklingspett med tsatsiki: En stor favorit är att äta detta hemma hos Hille på hennes altan som har utsikt över havet - då mår man helt enkelt väldigt bra. Det är under det senaste året som jag har insett hur gott detta egentligen är...! 


Blir hungrig av att se vissa av bilderna här... Ska se vad jag hittar i kylen...