torsdag 21 augusti 2014

Har haft ett något udda dygn. Jag och det gamla gänget från klassen ville samla ihop alla en sista gång innan hälften skulle flytta, så vi bestämde oss för att gå ut och ta några glas tillsammans. Vi hade det väldigt trevligt, men senare mot kvällen så försvann jag helt och hållet. NEJ, jag var inte full. Någon hade antagligen stoppat något i mitt glas, då jag vanligtvis inte alls blir full på det jag drack. Och detta var en helt annan känsla (av det jag väl minns, då...). Helt annan grej. 
Jag var igång hela natten och mamma fick ta hand om mig, för energin tog aldrig slut och även på morgonen var jag helt borta. Letade efter pistoler till alla offer i Irak, pratade om köttfärs... Det var lite roligt att lyssna på dagen efter, men det hade kunnat sluta illa och jag ber dig: HÅLL KOLL PÅ DITT GLAS NÄR DU ÄR UTE! Det satt en mystisk man bredvid mig en stund vid baren som tittade på mig och mina kompisar och jag lämnade glaset bredvid honom en stund för att prata med mina kompisar. (Om denna mannen är oskyldig så ber jag om ursäkt...). 
Lämna aldrig ditt glas. Behöver du verkligen göra det ändå så kan ju åtminstone en kompis vakta det eller något. Man vet aldrig vad som kan hända... 

Så igår var jag helt yr och kände inte för att blogga. Men nu, så!
Träffade Elsa och Bella igår och vi åt middag och kollade på Idol. Jag älskar Idol! Varför är det så kul att kolla på? 

Idag ska jag och pappa hälsa på min farmor, för sist vi sågs var på min student, alltså i början av Juni! Så nu är det dags att ses igen. Blir mysigt!

Idag är det mindre än en månad kvar tills jag flyttar till USA och det är ju bara galet. Så himla sjukt. Kan liksom inte stämma. Snart blir min vardag att gå runt där och vara en del av det... En del av staden. En del av befolkningen. Så sjukt! 
Jag tror att det blir tufft också. Det är ju en intensivutbildning, så det blir säkert grymt mycket plugg och annat, men jag och mina rumskompisar kan säkert hjälpa varandra med det på kvällarna när vi äter toast eller nått' i våran lägenhet. Woho! Det där är bara sjukt! 


Min favoritbild som mamma (eller jag...!) tog i LA:
(Lägg även märke till att det åker en Range Rover på gatan, dvs min drömbil.)