måndag 25 augusti 2014

Igår efter ett litet inhopp på jobbet så letade jag i cirka tusen år efter en ny väska, men hittade ingenting! Det finns ju nästan bara svarta och vanliga från MK, Marc by Marc Jacobs eller annat som liknar det alldeles för mycket. Jag hittade aldrig den här speciella väskan och jag förstår inte hur svårt det ska behöva vara!? Suck. 
Så efter några timmars letande så gav jag upp och åt istället Thai med Elin och Melina i stan. Gott som alltid! 
Sedan tog jag bussen hem till Bella! Strax efter det så kom även Sarah dit och vi hade myskväll med snacks och prat. 

Många har börjat fråga nu om jag är nervös inför flytten. Jag har alltid svarat: "Nej, faktiskt inte! Jag är mest nervös inför mattekursen just nu, eftersom jag är extremt dålig på det!" Ja, jag är fortfarande nervös inför den kursen och även ett gäng andra. Men nu börjar jag faktiskt bli nervös på riktigt. Inför allting. Inför hela grejen. Inte det faktum att jag är så långt bort, utan att jag inte ska trivas. Jag tror verkligen att jag kommer att trivas, men mamma och pappa nämner ganska ofta att den första terminen kan bli riktigt jobbig ibland och det får mig att bara vilja ha den överstökad. 
Men det kommer nog att bli riktigt bra, tror jag. Engelskan kommer nog rätt snabbt och jag vet ju att jag älskar staden, så hur fel kan det bli? Skolan verkar vara hur rolig som helst och mina rumskompisar verkar vara helt fantastiska! Jag har verkligen tur som har hittat dessa två. 
Sedan har jag ju velat göra detta så himla länge också. Jag har gått och väntat på studenten och alltid sett detta som mitt mål. Jag är egentligen så redo som jag bara kan bli! Jag vill göra detta mer än något annat! Så just nu är jag mest taggad, faktiskt! 

Idag ska jag bara ta det lugnt, tror jag. Man vet aldrig vad som händer, men det verkar som att det blir en chilldag, vilket faktiskt lockar mig. Förutom att jag tänkte ta en sväng förbi läkaren, då jag har haft problem med knät ett tag nu...! 

Bild på två trötta tjejer igår: