onsdag 6 augusti 2014

Igår jobbade jag hela dagen, eftersom chefen var sjuk. Nu är hon frisk igen, men jag jobbar ändå i några timmar idag. Ska bli skönt med ledighet hela nästa vecka! 
Efter jobbet så klippte jag gräset (vi har ganska mycket gräs...) och det tog säkert en timme. Efter det behövde jag söka CSN, samtidigt som jag behövde en paus från allt, så jag och Lisa gick till nakenbadet!
När jag kom hem så satte jag mig framför datorn för att äntligen ta tag i min CSN-ansökan. Jag har försökt söka flera gånger förut, men det är mycket info man ska ha och hittar man den inte väldigt fort under sökandet så loggas man ut och måste sedan börja om från början... Man kan inte spara det man har skrivit heller, så det har gått lite segt. Men igår fick jag ihop det med pappas hjälp, så nu har jag sökt! 

Idag har jag sovmorgon. Jag kände verkligen hur jag behövde det, speciellt när jag tänker på hur mycket jag har att göra idag. Igen. Jag ska städa hela huset och leta efter fem olika saker som jag har tappat bort. Vissa av sakerna kan dessutom ligga på Marstrand, så jag kanske letar en del i onödan... 

Har jag tur så är jag tillbaka på Marstrand redan imorgon. Jag vill verkligen dit nu. Vill vara där så mycket som möjligt innan jag flyttar, för jag vet inte hur mycket ledighet jag får under sommaren. 
Woho, nästa månad flyttar jag! 
Mina rumskompisar verkar riktigt sköna. Jag hoppas att det stämmer också! Daniela skickade ett test till oss: "Vilken rumskompis är du?", så alla gjorde det. Daniela är den perfekta rumskompisen (great!!!), Denis blev "the Party Animal", haha, och jag blev den som man tydligen blir BFF med. Kul att alla fick olika svar också. 

Nu ska jag ta tag i städningen, hejdå!