onsdag 25 juni 2014

I måndags jobbade jag för första gången denna sommaren! Det är ju som sagt en liten skoaffär, mest barnskor. Det är rätt roligt och det gick ganska bra! Nybörjartabbar här och där, men det hör väl till lite?
Sedan repade jag med bröllopsbandet. Även igår, nästan hela dagen. Sedan åkte jag hem, såg en film och somnade. 

Nu är jag nyvaken och ska bara ta det lugnt idag (efter att jag har städat rummet...), eftersom att morgondagen blir rätt stressig. 
Först jobb, tidigt på dagen, sedan ska jag prova dräkter inför mitt jobb som prisutdelare på Partille Cup med Anna och Maria och efter det har jag bråttom tillbaka till stan för att se matchen (USA mot Tyskland!) på någon sportsbar med lite kompisar. Som sagt, jag är ingen fotbollsperson, men ibland kan det faktiskt vara lite kul att kolla! 
Så ser morgondagen ut och jag vet inte hur jag ska hinna med detta. Det borde gå...! Tror jag... 


Jag vill bara säga att det är otroligt härligt att ha en stor fantasi. Det har jag egentligen alltid haft, för att vara helt ärlig. Det är många barn som har det, men det är vanligt att den lossnar när man börjar bli vuxen. Det är klart att min fantasi har blivit mindre, eller vad man ska säga, men den ger mig fortfarande rätt mycket. Men kanske lite för mycket. Jag kan fortfarande hitta ansikten eller ögon innan jag ska somna. Det kan vara böcker, eller tröjor med tryck på, kanske en skugga som den dära växten bildar. Gitarrfodralet som ligger där borta kanske böjer sig på något konstigt sätt så att det ser ut som en läskig hand? Jag vet inte, men min hjärna skapar en massa konstigt runt omkring mig ibland. Även bra saker, men också mycket konstigt... Försvinner det där någon gång? Kan ju inte hålla på såhär när jag är i 30-årsåldern. 

För övrigt så har jag börjat läsa en bok som jag fick i studentpresent som är en slags guide till hur du sköter din ekonomi. Till hösten kommer jag verkligen behöva det, då jag inte är så bra på att dela upp min ekonomi. Tur att jag fick denna boken, haha! 

Ha det bra!