söndag 25 maj 2014

Idag var både en fantastisk och en förjävlig dag. 
Det bästa var att mamma valde att dra ut med oss på årets första båttur, vilket jag och Eliot uppskattade. Eliot sprang ned till båten och jag var strax bakom, haha! Det var så himla skönt och idag kände jag verkligen hur sommaren i princip redan är här...? 
På kvällen hängde jag en stund med Lisa, Lif och Marre. Mysigt det också!

Sedan röstade jag ju också och nu har vi ju ett resultat. Jag kan inte fatta hur det kan gå uppåt såhär mycket för SD. Jag kan inte heller fatta hur få det är som röstade. Jag blir så otroligt besviken på det svenska folket så att jag knappt kan beskriva det bra nog. Jag trodde att vi var ett vettigt land, helt ärligt. Men vi börjar ta en fet vändning som jag avskyr med hela mitt hjärta. Jag är inte stolt över att vara svensk när jag ser detta resultat och får se hur få det är som tar ställning, dessutom. Fy! 
Flytten ska bli fantastisk, men lite ångest har man ju haft över att lämna Sverige, såklart. Trots de mörka, långa vintrarna så har ju Sverige goda sidor, för här är det tryggt och bra! ... Eller? Nej, inte alls! Inte längre, iallafall. Jag är så glad över att jag lämnar detta landet efter sommaren. Jag behöver en fet paus från Sverige och idag kände jag att det var droppen! Fy, vad jag blir arg! 

Haha, jag bryter denna ilska drastiskt genom att slänga in lite härliga båtbilder från idag på mig och Eliot: