lördag 24 maj 2014

Idag är en sådan där dag då jag undrar vad jag har gett mig in på. Flytta till andra sidan jordklotet?! Plugga filmproduktion?! Ta hand om dig själv?! Varför ska man utsätta sig för något så läskigt, när man kan vara i trygghet hemma? 
I tecknade filmer har ju ibland figurerna en ängel på den ena axeln och en djävul på den andra och så ska ängeln övertala en till att göra det rätta och djävulen gör lite tvärtom. Lite så har jag det just nu, men jag litar ju på ängeln (som säger att jag ska åka, för att det är nyttigt för mig och att det är en gammal dröm som går i uppfyllelse!) och tänker inte säga emot den. Men jag måste ändå säga att detta känns lite läskigt. Oftast är jag bara hur glad som helst, men idag är jag extremt nervös och undrar hur detta ska gå. Men det ska nog gå bra, man får ha en positiv inställning. Jag tror att jag kommer att få kämpa på många sätt där borta och vara stark, men det är ju en del av den spännande utmaningen!? Jag tror att detta är rätt och inser jag efter en termin att det inte är det, så får jag prova något annat! Jag är ung och har inte bråttom. 

Igår så gick jag runt i stan en stund med Lisa, men hennes lektion började så jag mötte Elin och Melina efteråt. Jag skulle egentligen haft ett prov i skolan, men läraren dök inte upp. Fattade ingenting... Aja, jag cyklade till skolan igår och det kändes grymt, iallafall! 
På kvällen åt jag, Bella, Hille och Hanna middag ihop och hade myskväll! Riktigt skönt efter en stressig vecka. 
Ikväll ska jag fira min kompis Matte som fyller 19 som ska ha födelsedagsmiddag. Efter den ska jag möta upp Elin och vi ska sova över hos mig och bara chilla, antar jag! 

Nu ska jag städa i mitt rum. Kul. Ha det bra!

(PS: Bild från middagen igår = stulen från Bella!)