måndag 24 oktober 2011

tjo! ät!





Hej!

Vilken skön morgon... Började halv tolv, så hade gott om tid på mig i morse. Ingen stress. Allt var bara gött! Så det var skola idag i 3,5 timmar - helt okej!

Jag vill ta upp en grej... Jag tycker inte att det känns så farligt att ta upp, för det finns ju så många därute med samma problem. Men jag hade ganska nyligen lite matproblem! Jag försökte inte gå ned i vikt eller något, men jag var ju i USA i somras. När jag kom hem hade jag ätit så mycket där borta, så jag kunde knappt bli mätt. Det är ju inte särskilt bra... Så jag började äta mindre, så att magsäcken skulle bli normal igen. Men det blev tvärtom! Tillslut var jag aldrig hungrig och jag gick ned i vikt...
Det var läskigt. Jag kände inte igen mig själv. Jag som alltid har älskat mat! Så nu den senaste veckan så har jag fått tvinga i mig mer mat. Det var jobbigt, men det var värt det. Nu äter jag mycket bättre. Magen vänjer sig fort, som tur är. Jag äter frukost, lunch, middag... Allt som man ska äta!
Det jag ville säga med detta var att det är sjukt viktigt att äta... Jag kunde knappt koncentrera mig i skolan och jag var trött och illamående. ÄT. ÄT. ÄT!? Nu blev inte detta världens problem för mig, men det kunde ha blivit det. Det är farligt att inte äta! Så ÄÄÄÄÄÄT!

Nu har jag en hel del plugg att ta tag i... Ses!




Vill också att ni ska lyssna på denna låten. Så fin. Underbar, och sann, text. Vacker melodi... Fin artist. Lyssna!






:)