måndag 10 mars 2014

Jag tänkte berätta lite mer om mina kommande studier! 

Jag sökte två filmskolor i USA, som sagt. Sedan flera år tillbaka har jag velat jobba inom nöjesbranschen. Sedan jag var liten har jag velat plugga i USA efter gymnasiet och nu är det ju nästan dags - äntligen! 
Den första skolan visade sig inte kunna ge mig CSN, vilket var en stor nackdel, så jag bestämde mig för att försöka komma in på den andra skolan istället. Det är NYFA (New York Film Academy) som jag besökte för ett år sedan när jag var i USA med mamma och pappa. Skolan verkar så himla bra och jag har hört mycket bra om den! Stod om den i GP för några dagar sedan, jag ska försöka hitta artikeln! 
Skolan ger mig CSN och allt sådant, så där kommer jag nog klara mig fint! Nu ska jag bara få visum för 3-4 år, men det är oftast inget problem...! Om jag trivs där borta så stannar jag i några år, ser det ut som! Jag hoppas att jag älskar det. Jag har extremt stora förväntningar...! 

Jag vill plugga filmproduktion, sköta idéerna och ekonomin, liksom. Men jag kanske byter linje till filmskapande, typ regi och sådant. Jag får se! Jag är ju inte så bra på att sköta ekonomi... Men det verkar kul! 

När mina kompisar får höra skolans namn så tror dom att jag ska plugga i NYC, vilket såklart inte alls är konstigt, men skolan finns på fler ställen! Jag har valt att plugga i Los Angeles, då jag älskar den staden och klimatet är så behagligt, vilket betyder extremt mycket för mig, hehe... Där är ju filmbranschen dessutom som störst, så det känns ganska rätt! Är inte så lätt att ta sig runt där, dock, men det ordnar sig...! Och nej, jag vill inte ha fler tips om att skaffa körkort. Ingen fattar nog riktigt hur dyrt det är med bilförsäkring och allt där borta... Jag får dessutom bara köra i några månader, eftersom jag inte är amerikansk medborgare (tyvärr), så det finns tyvärr inte på kartan... 

Jag är i vilket fall hur taggad som helst! Det ser faktiskt ut som att jag åker (slutet av augusti) och det gör mig så lycklig, att det faktiskt ser ut att bli av! Har stöttande föräldrar och kompisar, så jag blir taggad av detta! Är självklart livrädd också, detta är ju hur läskigt som helst, ibland ligger jag vaken om nätterna och undrar vad jag håller på med, haha... Men i det stora hela så känns det så himla rätt! Detta vill jag göra! Jag vill se hur långt jag kan ta detta!