tisdag 13 augusti 2013

Klockan är två på natten och jag har tillbringat dagen hostandes i min säng. Nej, hostan är inte över... 
En enorm godispåse har dock räddat mig och min PMS. Japp, PMS. Trodde aldrig att jag skulle skriva om det i bloggen, men när jag tänker efter så är det helt naturligt och många brudar där ute vet ju faktiskt vad jag snackar om... Man låser in sig på sitt rum och kritiserar allt och alla samtidigt som man bara fyller sin kropp med godis och annat gott. Så ser en vanlig PMS-dag ut för mig. 
Och nej, det var inte allt. Det har åskat hela dagen och det är inte över. Har jag nämnt att åska är det värsta jag vet? Jag är så rädd för åska så att det väcker känslor och tankar för allt jag är rädd för. Förutom när jag är med Sosso. Hon älskar åska och då bildas snarare någon mystisk hatkärlek. Fast nu är hon inte här... 

Men varje dag kan inte vara perfekt. Ibland kommer lite downs och då får man inse att imorgon är en ny dag, helt enkelt. Imorgon är en ny dag. En dag närmre Grekland. En dag närmre höstlovet. En dag närmre julafton. Japp. 


Bild: Det är inte bara jag i familjen som är rädd för åska - även hunden delar jag denna rädsla med. Han gömmer sig gärna med mig i mitt rum där jag brukar lyssna på hög musik för att slippa allt dunder.