torsdag 8 augusti 2013

Den där otroligt irriterande känslan du har när du vaknar av att det är hur kallt som helst i rummet och du är så förkyld så att det känns som att näsan helt enkelt ska sprängas, eller något... Både jag och Lisa hade detta lilla problem när vi vaknade upp i bäddsoffan för en timme sedan. Usch... 
Det är alltid mysigt att sova över med kompisar, dock. Ligga och prata en stund, sedan lyssna på den andres små trygga snarkningar. Vakna av att se sin kompis/sina kompisar med morgonfrissa... Jag gillar det! 
Men klockan är bara strax efter sju nu så jag ska försöka somna om. Lisa skulle till jobbet för sista gången i sommar. Man märker nu att sommaren börjar dra ihop sig. I mitt fall gör det inte så mycket, eftersom jag och Sosso har lite äventyr framför oss innan skolstart, men efter det så lär jag väl fälla en tår eller två. Hösten. Många gillar hösten. Det gör inte jag. Det är mammas favoritårstid. För mig är det tvärtom. Att löven lämnar träden gör mig smått deprimerad och det regnar och blåser alldeles för mycket för min smak... Och höstkläder. Fy, så tråkigt. Sommar och vår ska det vara! Vintern vore härlig om den var lite kortare... Okej, nu är jag en typisk svensk igen som bara pratar väder och liknande, haha... Ska sluta!

Lite musiktips: The Hooters! 80-tal är helt enkelt bäst, men det är något med denna låten som gör den bättre än bäst. Texten är också härlig, vilket alltid är ett plus. Vare sig man gillar 80-tal eller ej så ska man ändå ge denna en chans. Hög volym ska det vara, också!