söndag 18 september 2011

Varför bryr vi oss? Egentligen?

Jag och min kompis pratade om en grej förut som jag skulle vilja ta upp här: Märkeskläder, eller inte?

Detta irriterar mig lite! Ja, visst, jag har problem med människor som anser att de bara kan köpa märkeskläder. Det finns annat nice också! Det är inte alltid som dyra kläder är snyggast och bäst! BikBok har sjukt coola t-shirts och Zara har coola byxor!

Men sedan så stör jag mig på människor som tycker att det är snobbigt med märkeskläder, också... Och som lägger sig i vad andra har på sig! Om jag går runt i ett par byxor från Ralph Lauren så vill jag inte bli kallad för snobb, tack. Vill inte få något negativt för det. För såhär ligger det nämligen till: Det är upp till mig vad jag har på mig. Så är det för alla. Jag tycker man ska ge allt en chans. Döm inte människor. Vissa kanske vill ha dyra jeans, för att de håller längre? Och andra kanske inte bryr sig om priset på jackan från Lindex, den kanske är snygg?!

Så är det! Tycker jag!


:)