tisdag 29 april 2014

Var inne på Facebook och det var ett blogginlägg som var delat där. Nu skriver jag från mobilen och kan inte länka det (hoppas man kan göra det snart, vore praktiskt att kunna göra länkar även på appen ju...?), så man får helt enkelt skriva av det från bilden nedanför detta inlägg. Är iallafall en tjej som skriver jättebra om hur rubbade våra hjärnor har blivit av media och att vissa kroppar inte ens är skapade för att kunna bli modellsmala, så varför strävar vi efter det och varför ska man behöva må dåliga annars, helt i onödan? Ja, läs själv, det var ett jättebra inlägg som fick mig att tänka om. Är man för stor bara för att låren nuddar varandra? Mina lår nuddar varandra rätt så fantastiskt mycket, men gör det egentligen så mycket...? Har ibland frågat mig själv det, men varken eller behöver vara rätt eller fel, såklart! 
Men hon skriver också att man kan vara missnöjd med saker och ting och kanske ändå vill bli smalare, eller i vissa fall större? Ja, men då menar hon just det att man ska ta tag i det för sin egen skull och inte samhällets. Kanske lättare sagt än gjort, men hur ska vi annars lyckas bryta denna onda cirkel om vi åtminstone inte försöker att tänka så? Verkar vara en himla skön tjej för övrigt, så jag ska nog kolla in hennes blogg ibland! 

För övrigt så har jag precis käkat sockerkaka med rabarber (mumz) och nu ska jag skriva klart det sista på gymnasiearbetet som ska in ikväll, TJOHO! Med lite bra musik och lite sköna kläder så ska detta nog gå bra. I WILL MAKE IT! 

Sedan i somras så har jag slutat klippa/raka sidecut och jag måste säga att den har vuxit en bra bit på denna tiden! Men det är fortfarande inte långt nog för att hänga med resten av håret när man vill ha en hästsvans och det är så sjukligt irriterande... Men några få centimeter kvar, sedan ska det förhoppningsvis ta sig samman. 
För övrigt så gillade jag sidecut. Kanske svårt att tro, men var så sjukt mycket enklare att ta hand om än "en vanlig frisyr". Det var bara att lägga allt hår åt ett håll, ha på lite hårspray så att det satt kvar där och dadaaaaam - så var det klart. Dessutom tycker jag att det såg riktigt ballt ut. Ändå rätt modigt att ha rakat på en stor del av huvudet...? Hade typ inte vågat göra det idag, hahaha. Men ska lätt ha det igen någon gång. När jag vågar igen. 

Dags för gymnasiearbetet, då... Bye!

PS: MAN MÅSTE PROVA CRONUT = blandning mellan croissant och donut. Finns här och var i Sverige nu, faktiskt. Sjukligt gott!