tisdag 15 april 2014

Idag kom brorsan hit, bl.a. för att hjälpa mig med lite plugg. Schyssta brorsan, säger jag bara!
Efter middagen drog jag hem till Elin med Melina. Vi satt mest i sängen och chillade med lite chips och töntiga personlighetstest på spela.se, haha! Rätt skön och enkel kväll, helt enkelt. Imorgon ska jag träffa samma brudar igen för att kolla in studentklänningar och skor i stan. Blir ett tandläkarbesök också, tjoho. 

Klockan är halv två, men jag ska ändå hinna städa i badrummet (...) och se dagens avsnitt av Renées Rubriker innan jag somnar, var tanken. Får se hur länge min kropp pallar att stanna uppe.

TAGGA FINT VÄDER TILL HELGEN! Jag försöker alltid inbilla mig att jag inte är så svensk av mig och att jag är så himla egen, etc etc. Många försöker säkert inbilla sig det. Men när det kommer till intresse för väder så når jag nog alla kriterier. Jag har, sedan jag var liten, vart' så sjukt fascinerad av hur vädret funkar och jag älskar att ha koll på hur veckans väder ska bli. Det är en passion jag har. Sedan är ju Sveriges väder ganska spännande också, egentligen. Fine om vi inte rådiggar regn och älskar när det är soligt, men tro mig - vi uppskattar sol så otroligt mycket mer än alla tropiska länder med sol och palmer. Och människor från de tropiska länderna, tex killen från LA som jag träffade förra veckan, uppskattar faktiskt regn mer när det väl kommer. Otroligt skumt, I know... Men så är det. Väder är helt enkelt fascinerande. 

Gonatt!