tisdag 15 oktober 2013

Tjena Tjena!

Här sitter jag och har precis ätit mammas underbara äppelpaj. Helt sjukt god är den, måste bara säga det.

Imorgon är det skolfoto. Sitter och försöker komma på vad jag kan ha på mig... Något fint, men kanske inte för fint...?
Kollar inte bara kläder inför imorgon. Blir även jagad av en fluga i rummet. Jäklar, vad den är jobbig. Hoppas inte att den flyger in i min mun inatt (sover alltid med öppen mun. "Sover" jag med stängd mun så vet du att jag fejkar).

Något som irriterar mig: Man vet ALDRIG vad man har tills det är borta - som Cinderella (bandet) säger. Nu snackar jag inte bara om att ta kompisar för givet som sedan lämnar en i ett eller flera år (dvs flyttar till andra länder... Kanske inte så dramatiskt som jag fick det att låta som...), utan andra saker också. Typ, när jag reser. Det är hur kul som helst att resa - finns inte mycket roligare här i världen. Nu är det bara två veckor kvar tills jag åker till New York. New York. Senast jag var där så insåg jag väl när jag kom hem vilket underbart ställe jag precis besökt. Det lär ju bli samma sak denna gången. När vi kommer hem så kommer vi sakna ihjäl oss. Men när vi väl är i USA så kommer vi bara känna att 'det är här vi borde vara, helt enkelt, haha!'. Men när vi kommer hem - då kommer jag be någon att snälla ta mig tillbaka. Är det inte så?
Var samma sak med Grekland. Jag och Sosso hade det så underbart och jag vet inte hur många gånger jag har nämnt det nu - men jag saknar det fortfarande. Den sjukt lilla staden, det underbara havet, alla fina palmer... You don't know what you got til' it's gone - japp, instämmer.
Så jag ska vara lite ostig och be dig att ta vara på allt!!! Inte bara resor och upplevelser, utan allt. Det är inte något som man bara borde upplysa småbarn om, utan jag tror att alla egentligen behöver påminnas om det ibland. Du kanske vill flytta hemifrån - men njut av din sista tid i ditt hem som du spenderat så mycket tid i. Du kanske hatar den där gamla tröjan - men när du är 40 år gammal så kommer du önska att du sparat den till din unge. Den där kompisen kanske går dig på nerverna ibland - men en dag kanske hen flyttar till en annan världsdel utan att komma tillbaka hit igen. Plugget kanske är tråkigt och påfrestande ibland - men nu slipper du betala räkningar och skit!
Ville bara säga det...

Nu stänger jag datorn och somnar. Det behövs. Gonatt!