måndag 7 oktober 2013

Ligger i sängen och äter lite choklad från Lindt samtidigt som jag lyssnar på världens bästa låt för tillfället (slänger in en bild på den här i inlägget!)

Jag går alltså det sista året på gymnasiet nu. Det känns både bra och dåligt. På ett sätt är det riktigt skönt, för efter tolv år i skolan så vill man få friheten att kunna välja på riktigt vad det är man faktiskt vill göra. Vissa människor har lättare och enklare för skolan också, medan vissa människor tycker om det mycket mindre. Jag har aldrig vart typen som älskar att plugga och sådant, direkt. Snarare motsatsen. Nu håller säkert du med mig och tänker "haha, hon tror att hon är ensam om att känna så - idiot..." - men fastän en massa människor säger att dom knappt klarar av att plugga, så gör dom det ändå. Dom slutför det dom ska i tid. Jag tar alltid tag i allt viktigt i sista stund, tyvärr, och är extremt dålig på att planera plugget. Riktigt kass. Jag struntar inte i skolan, absolut inte. Jag har bara inte entusiasm nog att kunna utföra det som jag egentligen vill.

Så jag är positiv inför att få göra något som jag vill göra efter gymnasiet. Vart jag än hamnar så ska jag försöka göra det bästa av det och ha kul.

Men mina planer är att komma iväg utomlands. Jag börjar gärna plugga (något som intresserar mig), men inte nödvändigtvis. Bara jag kommer iväg någonstans och får göra något kul. Gärna långt bort. En plan är ju, som jag nämnde, att plugga utomlands i några år och det är något som jag tänkt mig i flera år. Problemet är att nu har jag börjat inse vad jag lämnar här hemma - OM jag nu kommer iväg någonstans. Om jag nu faktiskt flyttar iväg, så lämnar jag kvar familjen här. Mina härliga vänner. Mitt älskade rum där jag funderar på allt mellan himmel och jord. Det svenska, underbara godiset. Jag har bara tänkt innan på allt nytt som jag kommer att få - men inte på vad som kommer att lämnas hemma. Detta skrämmer mig en aning. Men jag vet vad jag vill och jag tror att jag fixar det, som många andra gör och har gjort! Snart börjar allt det roliga! Knappt åtta månader kvar, sedan säger jag adjö till gymnasiet. Helt galet, egentligen... Lekte nyligen med pinnar på lågstadiet med Lisa... Nu ska jag plötsligt göra en massa vuxna val. Hjälp.


För övrigt så är det 23 dagar, cirka tre veckor, kvar tills jag och Bella åker till New York! Är så otroligt lycklig. Hade jag vetat i somras att jag skulle dit under nästa lov så hade jag nog inte kunnat sitta still en enda sekund.
Min gamla barndomskompis och familjekompis Anna jobbar nämligen där som au pair hos en familj som hon känner sedan tidigare just nu. Hon stannar bara i några få månader, så jag ville hinna hälsa på innan hon åkte tillbaka hem! Då kan jag och Bella dessutom spendera lite tid på att shoppa, kolla runt i den underbara staden och äta en massa gott när Anna jobbar och har annat för sig. Läs Annas mysiga blogg: asparf.blogg.se

Imorgon ska jag vara med på gymnasiemässan i stan. Det kommer att bli en lång dag, så nu säger jag gonatt!