måndag 1 augusti 2011

Bästa artisterna:

Längesen jag gjorde en riktig lista, känner jag. Men nu kände jag för att göra en här, innan jag går upp ur sängen (...).

Bästa artisterna:


1. Mumford & Sons:
En härlig blandning mellan alternative rock, folk, ibland lite country (enligt mig) etc. Jag älskar bandets musik, som verkligen sticker ut. Musiken är unik. Och sedan har vi sångaren i bandet, Marcus, som ser väldigt bra ut också... Men det tog ett år innan jag såg en riktig bild på honom, så jag gillar musiken på riktigt.

2. Michael Jackson:
Ja, vem kan inte gilla honom?! Han är ju kungen av pop. Hans musik är grym. Går inte riktigt att beskriva. Och nej, jag tillhör inte den där gruppen som började lyssna på honom när han dog.

3. Crash Test Dummies:
Jag är nog den enda tonåringen i Norden som lyssnar på CTD. Men i USA och Kanada så hittar man fler fans.
Crash Test Dummies känns som en äldre version av Mumford & Sons. Lite samma musikstil. Inte lika mycket folkrock inblandat, men det är något där. Gillar verkligen detta bandet, och har länge gjort!

4. Daughtry:
Har precis börjat lyssna på bandet, så tro inte att jag kan en massa låtar och skit... Men jag har hunnit förstå att bandet gör grymt bra musik med smaken av lugnare rock, kan man säga. Eller "mesrock", som min kompis säger.

5. The Lonely Island:
Ett härligt gäng som har en mycket speciell stil på sin musik: komedi!
Bra musik, härliga melodier - men helt sjuka texter som lyfter upp det hela! Det går inte att hata.






:)