tisdag 2 september 2014

Idag har jag gått runt med den sjukaste träningsvärken i världshistorien (ungefär) och träffat Lisa! Vi har mest skrattat framför Idol och Paradise Hotel, men också hunnit ta en kvällspromenad! 
Imorgon så ska jag göra lite ärenden i stan, jobba i några timmar och sedan få hem brorsan över kvällen! 
Det är faktiskt mina sista jobbtimmar imorgon, sedan ska jag satsa helhjärtat på att:
1) Spendera tid med vänner och familj innan jag åker.
2) Förbereda saker inför flytten.
3) Ha tid för mig själv! Jag kommer att ha rumskompisar sedan, vilket såklart blir jättekul, men under dessa åren kommer det att bli väldigt lite ensamtid, så jag tar vara på den nu istället.

Jag är faktiskt glad över att tiden på jobbet är över nu. Jag är väldigt tacksam över att jag fick ett deltidsjobb över sommaren, men nu är det dags att fälla ut sina vingar och ta sig vidare! 

Och juste, snart är det ju dags för att rösta! Det är så himla spännande! Första gången man röstar. 
Allting är så nytt och det känns så himla typiskt vissa ungdomar att bara välja första bästa parti. Jag bestämde mig för att inte vara en sådan person, utan kollar på alla utfrågningar som SVT håller i och har kollat in många partiers hemsidor. Jag hade ingen koll alls på allt detta innan, så det var viktigt för mig att ta reda på mer. Visserligen så gör jag det med tacksamhet. Jag är så himla glad över att jag får rösta. Att det är så fritt i Sverige. Det ska självklart vara så överallt, men så är det ju tyvärr inte. 
Då är detta det minsta jag kan göra, att lägga en röst som stämmer till 100 %. Att rösta ordentligt! 
Frågan är vad jag ska rösta på... Jag har verkligen inte bestämt mig ännu... Men jag tänker mycket på det och ska nog komma fram till något snart! 

Dags att sova, är görtrött!