måndag 15 september 2014

Hejdå, Lollowood!

Nu kommer mitt sista inlägg på denna bloggen, för det är dags att byta till den andra nu! lollonyberg.blogspot.com 

Det är så roligt att kolla i gamla dagböcker och blogginlägg där jag förklarar att jag ska klara allt. Den där klyschiga, amerikanska drömmen skulle jag banne mig nå. Det fanns inget annat på kartan. Direkt efter gymnasiet skulle jag göra allt jag kunde för att få komma till USA och vara kreativ. Vissa trodde på mig, vissa tog mig inte särskilt seriöst. Men jag är så otroligt nära nu och bättre kan det inte bli! 
Om några dagar bor jag i LA. Det låter som en film, men det underbara är att det blir min verklighet. Det beror på att allt verkligen är möjligt. Där blev det klyschigt igen, men jag gillar det där, för oftast stämmer det! 
Tanke från när jag var ungefär 12 år gammal: En dag ska jag strosa runt med Jonas Brothers i USA och jobba med film och TV, kanske musik! 
Tanke från när jag var ungefär 16 år gammal: Mitt mål är att få komma tillbaka till LA direkt efter gymnasiet, jag kan nog inte vänta längre! Hur ska jag ens klara av att vänta under en hel gymnasietid?!
Tanke när jag fick reda på att jag kom in på NYFA: Jag visste att jag kunde klara det!

Så nu kör vi. Jag är tillbaka i Sverige i december en snabbis. Men sedan åker jag tillbaka hem till lägenheten i LA! 

Tack, Lollowood, för allt. Det var skönt att få skriva av sig här hos dig och det var roligt att få lägga upp bilder och annat kul! Men nu är detta som ett avslutat kapitel för mig och jag är redo för en helt ny livsstil. 

NU KÖR VI! lollonyberg.blogspot.com