torsdag 22 november 2012

Okej, så kvällen har livat upp mig. Har hittat det roligaste jag sett på länge.
1. En gammal dagbok som jag delade med Matte (det härliga är att vi fortfarande hänger!).
2. Böcker som Lisa gjorde till mig. Sitter och läser nu, skrattar högt för mig själv.

Den tiden då man stavade allt fel och ritade en massa bilder i tusen olika färger. Tiden då vi älskade att gå på discon som skolan höll i. Tiden då man inte brydde sig ett skit om utseendet. Tiden då man inte hade en massa ansvar. Tiden då jag och Lisa vände på en hel kartong och tusen kilo lego vällde ut ur den. Tiden då det största äventyret för oss var att åka tåg till Alingsås för att sova över hos farmor. Saknar det lite, faktiskt.

Jag tror att det kommer bli kul att vara vuxen. Men när man läser tex de här böckerna så tänker man tillbaka på hur det var när man var i 10-årsåldern. Den åldern var perfekt.