söndag 18 november 2012

Hur tänker ni!?

Kollat på lite debatter på youtube med SD. Vet inte riktigt hur det blev så, men ja, det bara hände. Och för varje klipp jag såg så blev mitt ansikte bara mer och mer rött av ilska.

Hur kan man ens tänka på vart en människa kommer ifrån? En människa är en människa. Om jag ska vara lustig och jämföra det hela med en gräshoppa: spelar det någon roll om den kommer ifrån Sverige eller Galapagos? Nja, det tror jag inte. Det är fortfarande gräshoppor, liksom... Haha, skum jämförelse kanske, men ändå inte. För vi är inte mer än människor, egentligen. När du och jag är döda så är vi båda döda kroppar som ska bli ersatta av andra kroppar.
Skit i om en person är svensk eller något annat. Ärligt talat så är det såhär enkelt - är personen en bra människa så räcker det.

Kan dock tänka lite som man gör i USA också. Amerikanerna tar in utlänningar, men ställer vissa krav på dom, bland annat att dom faktiskt kan språket och att dom jobbar. Men det tycker jag är rimliga krav! Men inte måste väl människan äta amerikanska hamburgare varje dag bara för det? Jag tror inte att Sverige går under om inte alla äter köttbullar varje dag och har en dalahäst i varje rum, direkt.

ALLA youtube-klippens toppkommentarer var från människor som står för sverigedemokraternas åsikter. Och alla hade en massa likes. Detta gjorde mig rädd. Inte smått orolig - utan på riktigt rädd. Hoppas att alla har sett videon där sverigedemokrater har sagt hora och grejer till människor. Och hoppas verkligen att många håller med mig om att kommentarerna var helt störda. En av toppkommentarerna (debatt mellan Jimmy och Maud) var att Maud snackade skit för att hon var i klimakteriet. Härlig och smart kommentar, där. BLIR SÅ ARG PÅ ER. Ni gör problem av INGENTING.