måndag 4 november 2013

HEMMA. Frågan är om jag gillar det eller inte... Jag saknar redan staden. Det är så underbart där och jag och Bella hade det så himla roligt ihop. Vi skrattade hela tiden och har shoppat som galningar för pengarna vi fick från blocket, hehe. Helt otroligt härligt! 
Plötsligt var lovet över och nu är det dags för skola igen... Herregud, jag har så mycket plugg...

Ikväll eller imorgon, beroende på när jag orkar (är grymt trött), lägger jag upp en bildbomb här från resan! Fotade mycket med kameran!

Första bilden är på oss när vi sitter på flygplatsen i Sverige och väntar på att få åka iväg. Vi var så grymt taggade! 


Sedan var vi äntligen framme, efter en lång och jobbig flygtur. Jag hatar att flyga och jag kan aldrig sova på flygplan. Det var extra jobbigt denna gången, pga att jag sov i två timmar natten innan vi åkte, eftersom att jag var så exalterad!


Vi kom igång rätt fort med att leva livet! Shopping hela dagarna och god mat på kvällarna! Här går jag runt på VS, som en svensk måste göra när denne åker till USA.


Här är utsikten från en restaurang vi åt på - som snurrade! Häftig upplevelse, men för övrigt så var denna restaurang en riktig turistfälla! The View hette den och maten var inte särskilt god... Inte prisvärd heller... Men att sitta på en snurrande restaurang är ju inte något som man brukar göra, precis...!

Som man kommer att kunna se i senare bilder någon annan dag (eller ikväll, som sagt) så träffade vi min kompis Anna som bor där för tillfället och jobbar! Vi drack juice mitt på Times Square, shoppade och åt middag! Bella och Anna hade aldrig träffats förut, men jag tyckte att dom verkade klicka rätt snabbt!



Det var rätt häftigt att bo vid Times Square, måste jag säga. Där träffar man på alla möjliga människor och figurer (tex Buzz, min pojkvän, som man ser på bilden här ovanför) och alla ljus och häftiga reklamskyltar gör en helt lycklig! Så himla häftig stad. 


Efter fem underbara dagar i en av världens ballaste städer så sitter jag helt plötsligt hemma i denna lilla stad (som känns helt galet liten om man jämför!) och kollar igenom alla mina fynd! Nu har jag shoppat så att jag klarar mig riktigt länge, om man säger så...! 

Tack Bella! Grym resa!