fredag 8 november 2013

Haft myskväll med Sarah, Markus och Fred. När alla blev trötta och ville hem så var jag dock pigg, så Markus körde mig hem så att jag kunde se en film i myskläder och bara chilla. Så himla skönt!

Vi spelade spel, bakade tuppkaka, såg en film, diskuterade vem som skulle bli gudförälder till vems barn etc.
Jag fick klart för mig att jag inte var intresserad av att skaffa barn. Nej, jag är faktiskt inte det. Nu är jag bara arton år och kan ju självklart ändra mig - det har jag ju gjort tusen gånger förut! Men som det ser ut nu så är jag ingen sådan där tjej som ser mig själv leva med världens största familj. Det innebär inte att jag har problem med barn eller är allmänt dålig på att ta hand om människor, som jag skämtade om med kompisarna förut. För jag kan gilla barn! Speciellt söta bebisar! Jag har suttit barnvakt en hel del dessutom, för barn kan ju vara himla roliga ibland.
Men jag älskar ju att vara ensam! Eller, det beror på... Jag älskar att vara social också. Älskar att hänga med kompisar och att träffa nya människor. Men jag behöver tid för mig själv då jag bara sitter och gör det jag känner för. Tid då jag en vacker dag (förhoppningsvis) har råd med att resa runt till tusen olika ställen och upptäcka världen. Tid till mig själv. Tanken att jag ska anpassa mig efter en massa andra människor gör mig lite rädd och det är väl därför jag egentligen inte kan tänka mig att ha barn.
Men sedan är ju tonåringar lite ensamvargar också, ibland. Eller? Vi behöver tid till att sitta hemma och antingen dansa framför spegeln av lycka eller att skrika i en kudde av ilska. Men när man blir äldre så kanske man blir mindre egotrippad och är villig att lägga ned mer tid på andra människor än sig själv? Jag vet inte... Tiden får avgöra! En sak är iallafall säkert: Innan jag blir stor nog för att ta beslut som detta, så kommer jag hunnit mogna. Men som det ser ut nu så ska jag leva vidare mitt tonårsliv ett litet tag till: Jag ska ha använt upp studiebidraget lite för snabbt, jag ska ha provat nya drinkar med häftiga namn, jag ska ha klagat på skolan och velat dö av stress, jag ska gå runt och klaga på hur jobbigt det är att komma igång med körkortet... Jag ska vara en omogen, egotrippad tonåring ett litet tag till, helt enkelt.

Nu somnar jag. I morgon är det plugg i kemi som gäller. På kvällen blir det kompisar. GONATT!